Nyklippt!

Yes. Jag tog mig i kragen och tog tag saxen i handen! Jag har fått värsta nojan över mitt hår. Eftersom jag har blekt det många gånger och eftersom jag plattar håret varje dag så tar håret mycket stryk. Jag har verkligen bestämt mig för nu att jag måste börja tänka på mitt riktiga hår och inte bara göra så att det ser snyggt ut på utsidan! Visst, det ser skit fint ut när jag fixat och trixat med håret, men om jag verkligen kollar på mitt egna hår så ser jag att det har blivit fruktansvärt risigt, och dålig kvalite. Tyvärr. Så igår började jag med min nya, "save my hair".
1. Jag schamponerade håret med ett schampoo från tony guy som är till för hår som utsätts för värmetänger mm.

2. Efter det så la jag balsam från samma märke och serie för att få bästa resultat.

3. Jag handukstorkade mitt hår. Sen la jag in vanlig balsam som ska stärka håret. Jag la balsamet i hela håret, mest på topparna. Efter det så plastade jag in mitt hår (vanlig plast-folie) och lät det sitta i i nästan en timme!
4. Sen så var det bara att skölja ut det.

Håret kändes bättre, men det händer ju inga mirakel! Nyss så spraya jag in en blandning av lightening leave in och vatten, sen så kammade jag håret rakt och la in balsam. Ska sova med det nu över natten. Perfekt!

Ja, men imorn i alla fall. Imorn ska jag dra in till stan med min lillebror och lämna in en massa Cv. Jag tänkte att det kanske är lite roligare att ha med honom än att åka in själv :) Vi ska käka lite lunch och sådär.
Sen så finns det ju en del saker som jag behöver...Tyvärr så är inte min ekonomi på topp men jag får försöka klara mig.
Egentligen är det ju inga dyra grejer, men det är ändå en massa småsaker som kostar...
* vaselin (till mina ögonfransar!)
* hårinpackning
(vill ha:)
* rosa läppstift
* rosa kofta

Haha, mycket man behöver här i livet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0