Funderar

Jag har nog kommit på varför jag inte alltid kan sova på kvällarna. För det första så är jag ju ganska pigg, men nu har jag kommit på det verkliga problemet. Jag ligger och tänker alldeles för mycket! Och jag tänker inte på allt möjligt, jag tänker på en specifik sak varje kväll som leder till att jag mår dåligt av andra saker!
Jag tänker varenda kväll på hur jag ska göra för att få min pojkvän att tycka om mig mer. Hur ska jag bli snyggare? Hur ska jag bli som person? Hur ska jag vara gentemot andra människor, osv..?
Allt det här ligger jag och tänker på. Jag har liksom frågat mig själv; Varför vill jag ta dessa sprutor i läppen? Varför tänker jag på att banta ner mig 24/7? Varför kan jag inte skita i att använda löshår utan att må dåligt? Varför måste jag överdosera brun utan sol för att känna mig acceptabel? Varför vill jag göra den där bröstoperationen?
Egentligen så kanske det inte är jag som egentligen vill det, utan det är den svaga Sophia som sitter längst in. Jag vill vara perfekt för min pojkvän och såklart för alla andra, så jag skiter i hur fejk jag själv känner mig. Jag vill bara vara p e r f e k t . . .
Ibland blir det så mycket tankar att jag faktiskt bara har lust att ge upp. Lämna allt och bara försvinna. Så slipper min pojkvän dumpa mig, jag tar slut på hans lidande till att ha en så patetisk flickvän!
Jag älskar ju honom mest av allt i världen, men jag kanske inte duger för honom?

Jag kan fan bli paranoid ibland. Och tyvärr så blir det till svartsjuka. Jag erkänner det.
Det räcker liksom med att han kollar på en annan tjej, och jag tar det som om han tänker; "Så skulle jag att min tjej såg ut".
Jag försöker att få inspiration av andra för att kunna göra mig själv bättre, men vet ni vad jag tror ärligt? Det blir fan bara värre för mig.
Jag kanske bara måste acceptera mig själv, börja tycka om mig själv och kunna se mig i spegeln utan att få tårar i ögonen eller försöka undvika att kolla på vissa delar av min kropp.


Såhär såg jag ut när jag träffade min älskling:
 
(blek, svarthårig, mullig tjej)

NU:

(platinablond, brun utan sol älskare, smalare, spruta i läppen)

Okej, jag ska vara ärlig. Jag tycker att förändringen bara är positiv, men jag menar.. det är lite läskigt? Hur länge ska jag fortsätta?
Nej, nu får det vara bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja du kära kusin. Hoppas du inte har något emot att jag läser din blogg. Ärligt talat, du måste försöka sluta tänka till 100% på att vara snygg hela tiden. Du är ju snygg för i helv.. :) Fokusera mer på ditt inre å att må bra istället. Å jag tycker inte att du ska tänka negativa tankar sådär om kvällarna. Bygg inte upp den ångesten. Man sabbar bara för sig själv. Det vet du. Puss å kram

2009-12-21 @ 23:49:15
Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket. Det värmer.

Det är just det jag måste jobba med, hitta mitt inre och försöka må bra :)

Men det är svårt tyvärr!

Puss och kram på dig med <3

2009-12-21 @ 23:51:47
Postat av: mersiha

hej fin blogg vad gör du då?:D

2009-12-25 @ 21:49:26
URL: http://merissa.blogg.se/
Postat av: sabina

Du var vacker då och du är vacker nu med. Men en människa som inte har ett vacker inre kan aldrig få ett vackert yttre heller, så snälla gumman glöm aldrig bort ditt inre det är mycket viktigare än ditt yttre. Utseendet är inte allt, dessutom har du en pojkvän och vänner som älskar dig precis som du är. Vi älskar ditt inre INTE hur du ser ut på utsidan. Du får inte glömma bort dig, vi vill ha dig kvar som du är!!

2009-12-25 @ 22:48:12
URL: http://bolinder.blogg.se/
Postat av: anonym

hur har du blivit så smal? snälla ge tips och säg ärligt. ha typ prövat ALLT!

2010-01-03 @ 01:47:56
Postat av: Sara

Oj vilken skillnad.

Men jag håller med de andra, det inre är det viktiga:)

2010-01-24 @ 20:54:09
URL: http://saraisteffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0