Såhär gör du!

Nu kommer lite tips för att du ska slippa hudcancer i solariet och slippa en brun fläckig/ ojämn hud! Skräckexempel:

Usch! Men det kan hända även de bästa alltså ;)

Men om ni gör det här till eran "rutin" när ni smörjer in er så kommer ni få ett jättefint resultat!

1. Se till att huden är ganska rengjord när du applicerar krämen. Då fäster nämligen krämen bättre och då håller det även längre. Så därför kan man peela kroppen innan.

2. Om du börjar uppefrån eller ner, det bestämmer du helt själv! Känns olika bra för alla.

3. Applicera krämen jämt och fint och massera in krämen lite lätt. Ett tips är ju att använda en kräm som ger lite färg direkt, då ser du direkt var du missat! Perfekt.
Ta hjälp av någon där du inte kommer åt, tex. ryggen.

4. När du smort in allt du vill så tvättar du händerna ordentligt så du inte får bruna fläckar på händerna! För att sen slippa vita händer istället så gör då såhär;
- Lägg en klick kräm på ovansidan av handen och ta den andra handen över den andra, med ovansidan emot varandra alltså. Och massera in.
Nu har du alltså fått färg på händerna utan att det kommit på handflatan! Men skölj inte händerna igen bara ;)

5. Vänta några minuter med att sätta på dig kläder. Men jag brukar använda samma plagg varje gång jag smort in mig, mitt sk.a brun utan sol plagg. Den kan man sätta på sig direkt efter applicering utan att vara rädd för att förstöra plagget :) Men brun utan sol går även bort i tvätten..

6. Fortsätt och smörj in dig ca var 3 dje dag, eller när du känner att färgen börjar avta! Så slipper du springa till solariet, bli fattig och få rynkig hy i förtid ;)

7! Om det nu skulle vara så att du märker dagen efter fläckar på din hy, ett hett tips:
- Ta en tandkräm med blekande effekt och lägg på de mörka fläckarna. Låt sitta några minuter och sen skölj! Thadaa, fläcken är borta :D
Dessa brun utan sol produkter använder jag mig av, dessa är skitbra enligt mig! Så testa :)


Åhlens egna ska visst ha uppgraderat sin design, så den ser inte ut såhär längre!


Hoppas det gett er lite mer hjälp till att få till en fin brun hy utan sol :D
Nu ska jag försöka varva ner, jag ska upp i någorlunda tid imorn! <3


Kommentarer
Postat av: Paula

Bra tips! haha man vill ju inte se ut så haha

2009-12-16 @ 17:02:27
URL: http://shefabulous.se
Postat av: Camilla Broström

assnygg blogg verkligen=)=). jättesöt är du med.

2009-12-21 @ 22:31:53
URL: http://camillabrostrom.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0