Ideal

Det kommer nya bantningsteorier och metoder varje dag. Ena dagen så ska man äta si och andra dagen äta så. Jag är nog inte ensam om att ta vid sig varje gång man ser på första sidan i alla tidningar; "Så går du ner 5 kilo på en månad" osv... Varför ska man ta åt sig? Jag tänker så att dom personerna som inte är överviktiga eller inte behöver gå ner i vikt, dom ska inte bry sig, men säg någon tjej som inte tar åt sig? Vissa kan ju såklart stå emot det, men inte jag. Jag har provat alla slags metoder  under mina år, jag började med att köra på mindre mat, sen fruktdieten som gick ut på att äta typ två frukter om dagen (egentligen var det många fler men jag ville vara extrem). Pang! Så hade jag gått ner 20 kilo! Jag slutade med att ligga på sjukhus med svår anorexi. Vi alla som har eller har haft ätstörningar vet att man inte ska bry sig, varför ska man gå ner fast att man e normalviktig? Sånt kommer ju såklart inte alla förstå, aldrig jag i alla fall. 



Men igår så läste jag värsta grejen i tidningen Solo! Jag blev så himla glad =) Där stod det att man ska inte sätta några "du får inte" när det gäller mat. Är du sugen på en pizza, käka den och bli mätt! Ta inte bort något från pizzan som kanske gör den nyttigare, du är ju ändå lite onyttig så spela roll? Alltså, vi ska äta det vi egentligen vill just då och vi ska äta oss mätta. Åhh, jag har aldrig läst något så "positivt" i en tidning! Det handlar om psykologi helt enkelt=)
Men såklart så ska man inte överdriva, man ska ju inte äta massa skräp varje dag bara för att man vill. Nån måtta får det vara, hihi!

Jag vill bara ha bort dagens ideal, jag känner mig så äcklig! Och det är jag nog inte ensam om kan jag tro. 
Men om jag är ärlig så kanske jag inte vill ha bort idealet. Pinnsmala tjejer, ni vet. Jag tycker ju att det är snyggt. Många av er också. Men jag tycker även att det är snyggt att ha former. Men bara för att man ser ett visst ideal mer så känns det bara så "pressande". Jag tycker alltså att både smala och lite mulligare kroppar är snyggt, men ändå så vill man själv alltid sätta press på att inte gå upp ett enda kilo! Knäppt och jobbigt det där !
Aja, nog snackat om sånt! 
Tänkte gå och lägga mig strax, eller kolla på tv först såklart ;) 
Natti natt<3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0