Ett tips till er..

Nej, nu måste jag bli bättre på att blogga! Jag har tappat besökare plus att jag känner att något saknas i min vardag!
Det har ju hänt en massa sen senast, fester, första doppet... ;)
Jag har bestämt att införa en liten kul grej på min blogg. Har faktiskt fått den ide´n från lite olika bloggar så jag hoppas att de inte tar illa upp.! Jag ska helt enkelt införa dagens fråga, jag ställer en fråga och ni ska försöka svara rätt. Varje kväll kommer jag att svara på den frågan och om ni har rätt så är det ju inte mer än rätt att presentera er i min blogg. :) Alla frågor är ganska personliga så det kan bli svårt!
Nu har jag sagt det .

Idag då? Jag klippte mig idag faktiskt. Eftersom att älsklingens mamma är frisör så passade jag på att fråga henne om hon hade tid att klippa. Det blev bra :)
Jag har även suttit och sytt ett tag, provade min nya symaskin för första gången idag faktiskt. Jag köpte ett mouli linne för ganska längesen men jag slutande använda det pga att sömmen längst ner hade släppts och rullat sig. Men nu kan jag börja använda det igen eftersom jag sydde den hel och fin igen!  :)

Jag har suttit och tänkt på en grej. Fjortislooken är rätt ute nu och det vet väl alla? Men jag fattar inte vissa tjejer som aldrig lär sig att sminka sig rätt? Jag är kanske inte världens bästa på att sminka, men jag kan faktiskt ganska mycket. Så jag blir så jäkla sur när jag ser massa tjejer i alla åldrar som inte kan smörja ut underlagskrämen vid haklinjen! Det ser förjävligt ut att ha en stor rand liksom...Därför så vill jag ge alla fjortis-sminkarna(plus alla som kan ha det lite svårt att få till det) ett hett tips för att trolla bort kanten, i 3 steg:
1. Applicera fondation helst med fingrarna (=bättre och jämnare resultat)
2. Använd en fondationsvamp och dutta runt i ansiktet för att få en ännu mer matt look.
3. Ta en ansiktskräm alternativ bodylotion och applicera på halsen och samtidigt "dra ner" fondation från kanten / käklinjen.
4. Nu är kanten borta och underlagskrämen ser mer naturlig ut! 

Du kan tex. använda Kylie Minogue´s sparkling lotion, så får du även ett litet skimmer på halsen och så doftar den ljuvligt :) En av mina favoriter.

Nu måste jag mysa lite med älsklingen, Kommer att blogga mycket mer imorn ;)
PUss<3


KVÄLLENS FRÅGA:
Vilken/vilka kroppsdelar tycker jag är mest attraktiva hos en kille?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0